DRAMA KOREA: Missing: The Other Side (2020)


Drama bertemakan genre fantasi & jenayah.

Drama mengenai Sebuah perkampungan yang didiami oleh roh. Setiap roh yang masuk ke dalam kampung itu adalah roh2 dimana mayat mereka belum ditemui. Kim Wook seorang ‘Robin Hood’ yang ceria, sibuk hal orang serta sukakan keadilan dan kacak. Satu hari dia terlihat seorang perempuan diculik. Kim Wook cuba merakam kejadian tersebut namun di ketahui oleh penjenayah tersebut. Sejak dari itu mereka sentiasa mengejar Kim Wook.



Kim Wook lari dan dalam pergelukan dia tercedera. En Jang menjumpai Kim Wook dan membawanya pulang kerumah.  Sejak dari itu Kim Wook mulai dapat melihat sebuah perkampungan roh mayat hilang yang hanya dapat dilihat oleh dia dan En Jang sahaja. Pekampungan yang bernama Duon Village. Sebuah kampung yang pada mata Kim Wook seperti perkampungan biasa yang cantik dan Bahagia di tengah2 hutan. Kim Wook bekerjasama dengan En.Jang cuba mencari mayat2 roh yang hilang tersebut. Dengan bantuan kawan Kim Wook, Jong Ah dan juga dari dect. Joon Ho yang mana tunangnya juga hilang secara tiba2 serta polis dari bahagian orang hilang.

Drama ini bagi aku kena dengan jiwa aku yang suka cerita sentimental, aku agak beremosi sikit terutama closing plot cerita Dect Joon Ho dengan tunang dia Yeo Na. Menangis je aku bila tengok part mereka. Actually bukan part mereka saja, kebanyakan part cerita ini memang sedih part kim Wook dengan Pn Hyun Mi sedih, Part En Jang cari anak sedih.

 Kim Wook lakonan Go Soo memang terbaik. Lama dah aku rindu nak tengok Go Soo berlakon.

Yang paling best drama ini hanya 12 episode sahaja. Memang ngam bagi aku. Aku suka. Cinematography dia cun, kampung tu nampak perkampungan bunian yang cantik dan Bahagia. Watak ‘penghulu’ kampung, Thomas aku suka. Flow cerita dia pun ok, aku suka. Ost ngam masuk menusuk kalbu je.

 

Comments

Popular posts from this blog

DRAMA KOREA: MOTHER (2018)

Korean Actress: Lee Yuri

Sejarah Hidup: Britney Spears